torsdag, januari 05, 2023

Träningsvärk

 Igår blev det lite lunchpingis. Jag skulle spela med Foppa men det visade sig att han och Lången skulle köra innan jag kom. Och då jag kom lite tidigare så fick jag även köra lite med Lången. Och det var ju inte igår precis.

Idag har jag dock en grym träningsvärk. Det är framförallt benen (än så länge...). Det är ju rätt så kul att spela pingis. Och man borde kanske göra det oftare än var tredje månad. För man får ju inte direkt en bättre känsla av att inte spela. Timingen och fotarbetet känns ju något ovant. Men det känns ändå som om man kan bli lite stabilare och bättre bara man fick lite kontinuitet på spelandet. Vi får väl se hur det blir. 

Sen kom det en massa snö på eftermiddagen/kvällen. Så jag avslutade dagen med lite snöskottning. Även detta var grymt jobbigt. Jag gjorde i och för sig mer än vad jag skulle behövs göra då jag tog hela längans baksida oxå. Men med tre hushåll med äldre personer så vill man ju kunna hjälpa till i alla fall de gånger man har tid. Nu verkar det dock ha kommit än mer snö men jag måste jobba under förmiddagen så vi får väl se om fru Blogg går ut och skottar eller hur det blir.

Det blir i alla fall förhoppningsvis bara en halvdags jobb idag. Och imorgon är vi lediga så det är ju bra!

Ha en fantastisk torsdag och en ännu bättre helg nu vänner!

Inga kommentarer: