onsdag, januari 04, 2023

Löpning igen

 Ja, det stod korta intervaller på programmet igår. Uppvärmning i 1 km sen 8 * 30 sekunder i fart jag inte kunde hålla :-) Detta blandat med 30 sek lugn jogg. Problemet jag hade var att jag inte hörde klockans pipningar. Eller den pep för mycket. Den pep att jag fick meddelande, den pep att jag sprang för sakta eller för fort och pipen som sa att det var tempobyte försvann i mängden pip... Och eftersom det var mörkt och jag har svårt att läsa klockan utan brillor (som jag aldrig springer med och som förmodligen ändå blivit prickiga av regn eller dylikt). Och sen var det dessutom halt på sina ställen så man kunde inte hålla fart pga av det. Men jag tänker att det är skit samma. Jag körde ett pass och det blev vad det blev... Om inte annat så blev det 3,6 km löpta. 

Jag skaffade ett program för att springa en halvmara den 2:a april. Och målet är strax under 2 timmar. För ett par år sedan kunde man, vilken helg som helst, gå ut och köra en halvmara på under 2 timmar. Nu måste jag skaffa ett program som hjälper mig. Åldern eller bara att jag tränat för dåligt de sista året? En blandning kanske....

Hur som helst, ha en fantastisk dag nu vänner!!

Inga kommentarer: