måndag, mars 20, 2023

Måndag *klapp klapp klapp*

 Japp, det var en snabb helg... Igen...

Freddie var ju iväg på friidrott i Stockholm i helgen. Och hon skulle springa på lördagen. Så jag och Ina satte oss på tåget och åkte dit och tittade. Sätrahallen var en ny bekantskap för mig och det var en fin friidrottshall. Hur gick det då för Freddie?

Hon var toknervös innan loppet. Jag vet inte varför? Hon har ju knappt kunnat träna något på flera månader och hade ju inga som helst krav på sig att prestera. Hon hade som mål dock att komma under 4 minuter. Dvs 48 sekunder per varv (200 m). Och det lyckades hon med. Dessutom med flera sekunder till godo. 3:51 blev tiden. Så hon borde ju varit rätt nöjd. Men var inte det ändå.... Vet inte varför? 

Sen fick vi se det bästa heatet springa. Där en Västeråstjej vann och sprang på strax under 3 minuter. Det var fantastiskt att se det loppet! Dessutom var det en annan Västeråstjej som kom 4:a på 3:04. Riktigt bra av dessa två tjejer.

På söndagen började jag dagen med att gå ut och springa. Jag måste ju testa knät utomhus oxå. Och det gjorde naturligtvis ont. Men jag fick ihop 16,5 km. 5 km till om två veckor så är jag i mål!!


Sen var vi till mamma en stund mitt på dagen innan jag kollade fotboll följt av ishockey med lite matlagning mellan dessa två. Jag satte även igång en tvättmaskin då jag hade lite kläder jag skulle tvätta till mamma. Fyllde upp den tvätten med en massa kläder som tillhör Freddie. I morse vaknade jag upp och kom på att jag inte hängt den tvätten.... Jäkligt rolig start på dagen ändå....

Ha nu en fin måndag vänner!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar