fredag, mars 03, 2023

Trampat snett

 God morgon till Er som har haft en god morgon!! Själv hade jag en usel natt. Vaknade strax före kl 3 och kunde inte somna om. Efter ett tag hör jag Jenna krafsa på Inas dörr. Men det var ju bortkastat. Hon vaknar ju inte pga lite krafs på dörren. Så jag gick ner och kolla om Jenna kanske behövde ut. Men det behövde hon ju inte. Så jag bytte vatten i hennes skål. Och när jag sen skulle gå upp igen så hade Jenna redan gått upp och lagt sig bredvid min säng. Kunde inte somna om efter det heller. Tänkte nästan att jag skulle gå upp och börja jobba men vid halv fem måste jag somnat om igen. Och sen ringer fru Bloggs klocka. Och strax efter det ringer mamma. Så man for upp som ett skott och åkte dit.

Igår var jag ut och sprang en sväng. Tänkte först att jag skulle ta mig till Friskis och springa. Ni vet det där med att inte halka osv när man springer ute och det är mörkt. Men jag tänkte sen att jag sparar lite tid om jag går ut och springer. Sagt och gjort, jag drog iväg ut. Tanken var ett lite snabbare pass. Och efter ca 3 km i mörkret så trampar jag snett. Jag hamnade på asfaltskanten med vänster fot. Inte kul! Gjorde skitont! Men jag fortsatte springa. Och de sägs ju att det är bra att röra foten. Fick ihop 6,4 km och en lite värkande fot. Vi får väl se hur det utvecklar sig. Jag ska ju spela pingis idag på lurren. Lite orolig är man ju. Tur att man knappt rör sig vid bordet.


Och nu kom jag på att det är fredag oxå, det är ju i alla fall bra! Ha en trevlig helg!!!

Inga kommentarer: