onsdag, mars 15, 2023

Med risk för att bli tjatig..

 Återigen vaknade jag långt innan klockan skulle ringa. 03:58 för att vara mer exakt. Klockan står på 04:45. Jag tänker att jag skall försöka somna om och gör det igen. Vaknar 04:37. Så då är det ju ingen mening att somna om nå mera. Och på jobbet sitter man strax före halv 6.

Jag brukar ju hjälpa mamma med deklarationen. Det låter ju kanske svårare än vad det varit. Det har hittills bara varit att kontrollera och skicka in. Men i år är det värre... Frutis vill även att hon skall skicka in nån k4-blankett (eller något liknande namn). Och då blir man ju nyfiken på varför? Och då är det som så att hon har några få ABB-aktier som under förra året tydligen genererade 3 nya aktier i något bolag som jag nu inte kommer ihåg namnet på. Och där försvinner mina kunskaper gällande deklarationer.... Det var ju inte så att man fick ett förifyllt formulär. Nä, man skall först välja något (typ vad det är för typ) och sen gå vidare. Rena grekiskan för mig.... Det kommer bli en pers att få det här i mål känner jag :-(

Igår var jag och joggade på bandet. Jag var så jäkla trött och sliten när jag och Ina klev in på Friskis 19:45. Jag tänkte att det skulle bli ett pass i lågt tempo, strax under 6 min/km. Och det blev det! Men det kändes f*n inte lugnt. 6,5 km stod jag ut men sen fick det räcka! Knät känns inte så farligt mycket när man väl kommit igång och jogga. Nä, positiva tankar nu inför halvmaran.... men hur ska jag palla med att springa 21 km?

Ha en fin onsdag nu alla Ni fantastiska vänner!!

Inga kommentarer: