torsdag, mars 02, 2023

Skall

 Imorse hade jag inte ställt någon väckarklocka. Men vet ju att fru Blogg har en som ringer kl 06:00. Men jag vaknade tidigare än så. Jenna började tokskälla vid 05:30. Ingen aning om varför men förmodligen var det någon som gick förbi utanför. Kanske var det tidningsbudet? Men hon vill i alla fall uppmärksamma oss andra på att det är något som händer i närheten av huset. Jag kommer ihåg förra vintern när hon började tokskälla mitt i natten och man gick upp till slut och försökte lugna henne. Då hade det varit någon här och stulit våran snöskyffel. Så man kanske skulle ha en liten hundlucka som hon kunde springa ut genom när det var någon som försökte göra något tok....

Det blev lite pingis igår på lurren. Det är fortfarande en ganska svår sport. Men det är oxå ganska kul att spela lite. Det roliga är nog att man inte har något krav på sig själv att prestera. Även om man blir lite lack när det inte går som man vill...

Idag måste jag försöka ta tag i löpningen igen. Dock så märker jag att det är svårt att ta igen ett missat pass när tanken är att man skall köra 4 ggr i veckan. Missar man ett pass och spelar pingis 1-2 ggr i veckan så blir det svårt att klämma in det passet någon dag. För jag har märkt att det är rätt jobbigt att springa samma dag som man har spelat pingis. Eller så kanske det blir lättare ju mer pingis man har spelat. Jag har ju inte samma träningsvärk efter passen idag som för en måndad sen. Jaja...

Ha en fin torsdag nu vänner!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar