onsdag, mars 22, 2023

Tips tack!

 Hur tusan skall man göra för att sova längre än till kl 4? Efter kl 4 är det små korta sovperioder men mest vaken. Så om någon har några tips att dela med sig av så tar jag tacksamt emot dessa!!

Jag började smörjamed Voltaren igår. Nu får vi se om det kan hjälpa mitt knä att bli bättre. Nu känner jag att jag skulle behöva springa lite men frågan är om det är bättre att vila? Och jag har väl svaret själv men jag vill inte vila. Vill ju hålla igång löpningen någorlunda innan nästa helg! Så antingen vilar man och det blir inget bättre eller så tränar man och det blir inte så mycket sämre.... Eller tvärtom....

På lördag är det i alla fall en liten tripp till Örebro då Freddie skall springa ett 800-meterslopp där. Det är typ ett år sedan hon sprang den distansen. Eller i alla fall 10 månader. Så svårt att veta hur det känns. Hur snabbt hon vågar springa utan att vägga eller att baksidan går upp igen.... Jag hoppas bara att hon inte kör för hårt!!

Idag måste jag hem vid lurren och kolla till så att lilla Jenna har det bra. Fru Blogg jobbar på jobbet resten av veckan så idag får Jenna klara sig själv en stund. Hon kommer säkerligen bara ligga och sova om jag känner henne rätt :-)

Efter jobbet ska jag med Freddie till friidrottshallen. Så jag har några timmar på mig att klura ut vad hon skall köra för intervaller idag. Antingen något kortare men snabbare eller något längre med tänkt tempo för helgen.

Ha en fin onsdag!

Inga kommentarer: