fredag, januari 26, 2024

Fredag!

 Jaaa, två dagar då man slipper åka till jobbet! Det är ju kanon! 

Igår skulle jag sprungit, 3 km stod det på schemat. Men jag pallade inte! Det fanns ingenting som kunde få mig att åka till gymmet. Och ute vågar man ju inte springa. Så jag struntade i det. Och sen tänkte jag att om (haha, jag vet, som om det skulle vara om, snarare när) jag vaknar tidigare imorgon oxå så kan jag ju dra dit och avverka mina 3 km (men naturligtvis 5 km för det verkar ju vansinne att byta om och åka iväg till Friskis för 3 km...). Så när jag vaknade 04:20 så försökte jag verkligen somna om. Men det gick inte. Så jag drog iväg till gymmet sen vid öppningstiden 06:00. 

Så upp på bandet och idag var det tungt. Satte farten på 6 min/km men redan vid 500 m kändes det jäkligt motigt. Det påminde om när jag sprang maran 2022. Efter första kilometern då så var tanken 41 km kvar bara en sprungen.... Men jag tog mig i alla fall igenom 5 km och det var ju målet trots allt!

Ingen friidrottstävling i helgen. Och ingen Arsenalmatch i helgen. Det låter ju som om man är ledig i helgen. Men det skall komma en massa snö från och med eftermiddagen och hålla på tills imorgon. Så skottning lär man ju åka på. Och sen vore det ju bra om vi kom vidare hemma nu oxå när det inte finns så mycket kvar hos mamma att göra för tillfället. Köket är ju påbörjat sen länge men en bra bit ifrån att vara färdigt. Det står prylar och skräp all over the place som borde åkas iväg med till återbruket. Men jag hatar återbruket. Det är jämt så jäkla mycket folk där....och kaos!

Nåväl, ha en fantastisk fredag och en ännu bättre helg!! 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det går bra nu!

Du ger mänskligheten gott om hopp i vart fall : )

Det verkar finnas någon som har det sämre än en själv : )

Kom igen grabben, och kom ihåg motståndaren är vänsterhänt!

Hur svårt kan det va?

//Demoncoachen

Anonym sa...

Vänsterhänt *klapp klapp klapp*

/TB