tisdag, januari 30, 2024

Somna om

 Som vanligt så vaknade jag ett antal gånger i natt. Men skillnaden i natt var att jag lyckades somna om. Så det är jag jäkligt nöjd med! Vaknade till slut av fru Bloggs väckarklocka.

Igår var det ju skapligt varmt under dagen. Och på jobbet snackades det om att "nu kan du dra på dig löparskorna och springa ute". Ja, tänkte jag, det låter ju magiskt! Så eftersom schemat sa 3 lugna (vilket är 5 lugna för mig) så tänkte jag att drar jag ut nu någorlunda direkt efter att jag kommit hem så slipper jag åka till Friskis sent ikväll. Så jag drog ut, mörkt hann det bli och halt var det! På vissa ställen gick det inte ens att småjogga. Eller på de ställen man sprang på vägen men fick möte av bilar så var man ju tvungen att lufsa upp på en oskottad trottoar som nu hade blivit is. Till slut så var det ingen mening med att försöka jogga där på trottoaren utan jag fick bara ställa mig där och vänta.

Hur som helst så insåg jag när jag höll på att det inte är så dumt med löpband på Friskis ändå! Det enda positiva var att man höll nere tempot och pulsen. Vilket var tanken med passet.

Nä, nu ska ni få göra annat än bara sitta och läsa den här smöjan. Ha en fin tisdag!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Smöja eller smörja?

Anyway!

You made my day :)

//Dante