torsdag, januari 18, 2024

Väldigt varierande nu...

 Ja, vädret alltså. Det är istider ena dagen och nästan nollan den andra dagen. I helgen skall det bli jättekallt. Bävar för det faktiskt. Det är så sjukt kallt det skall bli!!

Igår hade det snöat igen och båda plogbilarna hade varit ute. Så det var lite att ta hand om. Men tänkte att om jag gör det innan Friskis så är jag ju uppvärmd i alla fall när jag skall börja springa. Och eftersom fru Blogg och Ina skulle med till Friskis så kunde jag gå till mamma och sen skotta för att sen bli upphämtad på vägen till Friskis. "När ska vi komma då?", frågade de naturligtvis. Och ett snabbt överslag så sa jag 19:10. Så jag drog iväg och skottade. 19:09 var jag klar med skottningen, skaplig tajming!!

Det var ju meningen att jag skulle köra ett intervallpass igår enligt schemat. men det var typ 30-sekunders intervaller. Och stor skillnad mellan de snabba och de långsamma i vila. Såg framför mig vilket jäkla tryckande det skulle bli på det där löpbandet så jag bestämde mig för att köra en snabbare femma istället. Där jag ökade farten hela tiden, även om det inte syns i efterhand då löpbandet och min klocka inte är kallibrerade. Det var jobbigt även om det "normalt" inte var så snabbt. 

Passet:

Ha en fin dag!

Snöhög:




Inga kommentarer: