torsdag, januari 25, 2024

Sömn

 Varför ska det vara så svårt att sova? Jag var ju helnöjd igår när jag vaknade 05:20 typ. Helnöjd över att sova ända tills dess... Är det bra sömn? Det var ju bättre än vanligt i alla fall. Men det fick jag igen i natt istället. 03:00 och klarvaken. Helt omöjligt att somna om. Orolig för jag vet inte vad? Nä, skärpning!

Igår var jag och fru Blogg till Friskis på Finnslätten. Jag hade lite intervaller att köra. Hon körde någon annan maskin. 4*1min i 4:15-takt med lika lång lugn jogg imellan. Tyvärr visade inte löpbandet min/km utan visade km i timmen. Och just där och då så kunde jag inte få till hur stabbt jag skulle ställa bandet på. Så första minuten var 13,3 och sen låg jag på de övriga på 13,7-13,8 typ. Och det har jag ju förstått efteråt att det inte var snabbt nog. Vilken tur ändå att jag körde en extra intervall på 2 minuter. Och med upp och nerjogg så fick jag ihop en 5:a på 26:18. Och det är ju bra för att vara mig ändå.

Nä, dags att dra igång jobbet så att det kommer in nya pengar om 29 dagar. Ha en trevlig dag!

Inga kommentarer: