onsdag, januari 17, 2024

På jobbet idag

 Japp, idag är jag tillbaka på jobbet för att jobba. Om inte annat så sitter jag ju bättre här än hemma. Och jag slipper brygga kaffe själv!

Igår var vi till ortpeden med Ina för hennes knä. Det ser inte så ljust ut :-(  Först ska det till en magnetröntgen men han trodde man skulle behöva in och fixa till korsbanden. Man behövde dit med någon "tejp" som gör att det blir hårdare och mindre rörligt. Vi får väl se efter MR. Och om det skulle behöva opereras så hoppas jag för Inas skull att det går att göra efter sommarsäsongen. Då det bara är då det går att kasta diskus ute. Eller går och går... men det dräller ju inte av tävlingar på vintern om man säger så. Vi får väl se hur det blir.

Snö har det kommit igen och det lovas tydligen mer ikväll. Vi får väl se. Är inte så jättesugen på att skotta men det visar sig.

Själv var jag till Fysion igår. Någon ny övning och hon tyckte jag skulle springa mer (med tanke på att jag behöver samla kilometer inför maran). Men jag skall även fortsätta med rehabövningarna. Och börjar jag känna att det gör ont igen efter löpning så är det bara att trappa ner och skynda ännu långsammare......

Idag står det intervaller på schemat. 30 sekundersintervaller i en fart som jag är tveksam till om jag kan hålla just nu. Men det visar sig. Om jag nu hinner med att springa.....

På tal om intervaller så körde Freddie 500-ingar igår. Och ett par tvåhundringar. Hon såg lite piggare ut igår än senaste veckan. Det är ett jäkla drag på de där träningarna i alla fall. Igår var Efrem med och körde. Sjukt snabb och såg inte ens ansträngd ut. Tänk om man hade ett sånt löpsteg!!!

Nä, dags att dra in lite stålar till de som skapat förutsättningar för att firman finns. Ha en fin onsdag!! 

5 kommentarer:

Lasse N sa...

Ja man får dåligt samvete varje gång det snöar. Längtar till vår.

Anonym sa...

Dåligt samvete ska du inte ha, inte ditt fel att du skadat dig eller att det snöar för den delen.

/TB

Lasse N sa...

Visserligen men du vet hur det är.

Anonym sa...

:-)

Anonym sa...

Klart grabben skall ha dåligt samvete varje dag : (

Alla vet?

//Förbundet