måndag, januari 22, 2024

Tidig måndag

 Vaknade före klockan 4 och kunde inte somna om. Så efter en lugn morgon och en tankning på väg till jobbet så sitter jag här före 05:30. Inte ens robotdammsugaren hade dragit igång arbetet än.

Helgen gick alldeles för fort. 10 km löpning kl 07:00 på lördagen för att hinna iväg till funktionärsinsatsen i friidrottshallen till kl 09:30. Det höll på till 13:15 så jag hade 15 minuter på mig att komma hem innan Arsenal började spela. Som tur var så kom fru Blogg och hämtade mig. Jag missade bara ett par minuter av början på matchen. Sen var det dags för taxiverksamhet då först Freddie ville ha skjuts hem från hallen och sen Ina ville ha skjuts hem ifrån Önsta. Vad gör man inte för de små dvärgarna....

På söndagen stack jag iväg till mamma och tänkte tömma lite förråd och vinden. Men jag var tvungen att börja med att skotta då det hade snöat. Så efter det så var jag ut i förrådet och kollade. Det finns en hel del där som behöver bort. Men behövde någon som kunde hjälpa mig med att flytta takboxen då den stod ivägen. Så tanken var att ta det efter lurren. Och vinden ville inte fru Blogg att jag skulle klättra upp till när jag var ensam där. Så det fick ju då oxå bli efter lunch.

Då Ina och fru Blogg  var på MR för Ina på förmiddagen och sen hem till mormor och morfar så stack jag och Freddie till Basilica och käkade lurre. En pastalurre var ju perfekt för Freddie som på eftermiddagen skulle springa 1000 m.

Så efter lurren drog jag till mamma igen och när jag kommer dit så inser jag att nyckeln till förrådet ligger i andra jackan. Den jag hade på morgonen och som jag tänkt ta nu oxå men blev den vanliga jackan av gammal vana. Men vinden kunde jag ju klättra upp till för fru Blogg var oxå på väg dit. Och det var tur att hon kom för det blev bra mycket lättare att få ut de prylar som var där när någon kunde stå där nere och ta emot grejerna. 

Tiden drar iväg så det var nästan dags att dra iväg till hallen med Freddie. Hon skulle ju stöta kula först. Men i och med att det var ganska många som skulle stöta och att 1000 metersloppet började ganska tätt inpå kulstötningen så hann hon bara med 2 stötar innan det var dags att värma upp en sista gång och gå till uppropet. 

Freddie var toknervös under dagen innan och ville så gärna springa under 3:50. Så vi la upp loppet med att försöka hålla 45 sekunder per 200-ing. Hon sprang både första och andra 200-ingen på strax under 45 sek och var vid 400-meterspasseringen på 1:28 typ. Sen kom en lite långsammare 200-ing och efter 600 m låg hon på ca 2:16. Och då tänkte jag att det blir som i Norrköping att hon tappar mer och mer. Men med 260 m kvar så gick hon förbi ett par löpare, 800 m passerades på 3:02 typ och på sista varvet höll hon ett bra tempo. Det visade sig att hon sprang sista 200 på 40 sek. Och gick i mål på 3:42 och slaktade sitt pers med 9 sekunder! Hon var helnöjd och fick även kliva upp på pallen!

Ha en fin måndag nu vänner!




4 kommentarer:

Anonym sa...

Perfekt coachat!

Du börjar hamna rätt nu : )

Snart är du head coach i Finnkampen !

//Carolina Kluft

Anonym sa...

Haha, Tack!

Önskar jag kunde ta åt mig av äran men det var helt och hållet en prestation utförd av atleten. Inte som när Coach höll i coachandet för HBTK, då var det idel Coachsegrar!!

/TB

Lasse N sa...

Starkt jobbat av både Atlet och Coach.

Anonym sa...

:-)

/TB