fredag, oktober 16, 2020

Fredag *klapp klapp klapp*

 Snart är det helg och två lediga dagar! Jag har en liten tanke på att byta däck i helgen. Då är ju det gjort sen liksom. Man kanske slipper stå där i blötsnö och blåst och tvingas byta till vinterdäcken. Det är ju inte alls kul. Det är ju i och för sig aldrig kul men det är mindre tråkigt att göra det om kanske tom solen lyser lite och det är några plusgrader..... Vi får se.....

Igår var det mitt 8 km pass som var tidsatt till 5:20 min/km i snitt. Det blev lägre än så. Men det var rätt så jobbigt igår oxå. Passet igår gick lite långsammare än förra torsdagen men mer rätt enligt plan :-)

Här är passet:


I eftermiddag är det friidrottsträning och jag skall göra det jag kanske tycker är roligast som tränare, köra intervaller med dvärgarna. Vet inte varför jag tycker det är roligast men kanske för att jag själv kan relatera till passet på ett bättre sätt? Kanske för att jag själv tycker det är kul att köra intervaller? Kanske för att det inte kräver så mycket förklaringar och det viktigaste är jobba med armarna och ha inte för låga knän......

Nåväl nu är det snart helg, ha en fin helg nu vänner!

Inga kommentarer: