måndag, oktober 19, 2020

Måndag!!!

 Ok, då börjar vi om med en ny vecka! Och med en ny vecka följer nya möjligheter. Dagens utmaning måste nästan vara att hålla sig vaken. Jag fattar inte hur jag kan vara så totalt slut! 

Hur som helst, i lördags blev det ett långpass på 22 km. Tempot var rätt så lugnt så hela dagen blev inte förstörd :-) Jag orkade till och med skifta till vinterdäcken på eftermiddagen.

Igår blev det en tidig handling på Maxi på Erikslund. Vi var väl där strax efter kl 6. Sen behövde jag nya brallor så kl 10 var jag på Dressman Hälla och köpte tre par byxor. Lika bra att passa på när man ändå är där. Ensam i butiken, klockrent! Kom och tänka på den gamla goda tiden när dom körde Hällatipset. Då kunde man ju vinna 700 kr och köpa ett par brallor. Det var tider det!!

På eftermiddagen var det träning för Freddie. På slutet skulle det köras lite stafetter och det saknades några barn för att få ihop jämna lag. Så klart att man ställer upp! Helt ouppvärmd går jag in och springer 400 m. Om ingen visste det tidigare så kan jag berätta att 400 m är en sjukt jobbig gren. Och svår. Jag gick ju dessutom ut som sista man en bra bit efter närmaste framför. Och dum som man är drar man ju på som om det vore 60 m man skulle springa. Det höll kanske 1 varv (dvs 200 m) men sen kom verkligheten ikapp. Jag var helt slut efter den där 400-ingen så jag kunde inte vara med på någon mer stafett :-)

Nåväl, här kommer lördagens pass om någon vill se:



Ha en fin måndag nu vänner!!

Btw så såg jag ett bekant efternamn i något friidrottsmail..... Frutis efternamn....

Inga kommentarer: