torsdag, oktober 22, 2020

Men jag har bara regn hos mig

 Japp, det var den låten av Orup jag kom och tänka på nu när jag sitter här i köket och väntar på att kaffet skall bli klart. Regnet smattrar, ganska mysigt, på altantaket utanför. Jag vet att det inte är skönt att gå ut nu men jag kan inte rå för att det låter lite mysigt. Och skulle man vara hemma och inte behöva jobba så kanske man till och med skulle kunna somna om till ljudet av regn. 

Men nu ska jag inte vara hemma. Och jag skall inte somna om, tyvärr... Men en kopp kaffe skall jag ta mig medans jag gör lite jobb hemifrån innan jag skjutsar Ina till sjukgymnasten. Idag skall hon tydligen göra något test för att se hur det verkar med läkningen och uppbyggnaden av knät. Hon hoppas till och med på att hon skall få ett löpprogram idag. Vi får väl se och framförallt hoppas att det ser bra ut så här långt att lätt jogg kan dras igång.

Själv har jag träningsvärk. Den lilla träningen jag gjorde i tisdags verkar visa sig nu. Eller jag började känna redan igår. Men på ett sätt är det rätt skönt att ha denna värk. Man vet ju att man har gjort någon form av träning i alla fall. Igår var jag dessutom med och körde med barnen i Freddies grupp. Igår körde vi backintervaller där det gällde att löpa på både uppför och nerför. Jobbigt men lite kul oxå.

Här är passet:

Ha en riktigt bra dag nu vänner!!


Inga kommentarer: