tisdag, oktober 20, 2020

Riktigt kallt idag

 Det är nog snart dags att ta fram vinterjackan för imorse var det kallt. Jag gillar inte kylan, jag gillar inte snö, regn och rusk. Men nu är vi här, höst och sen vinter. Det blir en utmaning :-)

Det blev ett pass igår medans Ina rehabbade på lasarettet. Planen var 5*1000 m. Och jag trodde att jag ställt om intervallerna till just detta. Men förmodligen så glömde jag att spara just distansen. Så 400 m låg kvar sen senast jag körde intervaller med klockan. Så något förvånad blev man ju när man drog igång första intervallen och ca 1:45 min senare så säger den att första intervallen är klar. Efter det är det 1,5 minuts joggvila. Och eftersom jag inte hade lust att stanna där och då för att göra om hela passet så körde jag på med 5*400 m. Och sen tänkte jag att jag kan väl ta ett par tusingar under "nerjoggen". Så fick det bli. Det blev i alla fall 8,5 km sprungna med ett snitt på 5 min/km. Får väl se om jag lyckas bättre nästa måndag...

Här är i alla fall passet:

Ni får ha en riktigt fin dag i kylan! Kom ihåg att klä på Er rejält om Ni skall ut!


Inga kommentarer: