onsdag, oktober 21, 2020

Idag kändes det nästan skönt ute

 Om man jämför med gårdagens kyla så kändes det nästan lite skönt att gå ut idag. Det var nästan så man kände att man borde tagit en liten morgonjogg. Men påklädd för jobb och med datorn på ryggen så var det inte läge för att gå in och byta om igen.... Hoppas att det känns lika varmt i eftermiddag när Freddie skall springa i Rocklundaskogen. Vi får se hur jag gör...

Jag var ju på friidrottsträning igår. Och på tisdagar är det mest styrka. De äldre. 06:orna får gå in i gymmet och 07:orna får köra cirkelfys. Igår 10 stationer där en var 200 m. 45 s arbete 15-20 s vila. och så snurra runt på de 10 stationerna. Jag var med lite grann. Jag har ju en axel som inte mår så bra. Så dips på bänk var ingen hit. Armhävningar gick men inte smärtfritt. Hopp över häckar jämfota var inte heller så bra. Det verkar som om jag tar i rejält med axlarna då för jag fick ruggigt ont av häckhopp. Dunka medicinboll ner i backen från inkastläge typ gick inte heller så bra. Men springa i tjockmatta med höga knän, sittande släddragning, skriva siffror med benen liggandes på rygg, hoppa upp på plint och 200 m funkade i alla fall.

Annars är det väl inte så mycket att orda om, ha en fin onsdag!!

Inga kommentarer: