onsdag, februari 07, 2024

02:59

 Japp, det var dagens vakningstid. Känns ju bortkastat så här efteråt att jag försökte somna om i över 2 timmar. Hade ju varit bättre att göra något vettigt av tiden.

Igår åkte jag till Friskis efter att jag lämnat av Freddie i friidrottshallen. Jag tänkte att jag skulle försöka vara lite effektiv och träna själv medans hon tränade. Jag tycker ju igentligen att det är rätt så kul att sitta där i hallen och titta på just tisdagsträningarna för det är sån jäkla energi där då. Och man blir själv sugen att springa. Men igår ville jag vara effektiv. Man måste ju hinna med att äta oxå. Och det blir ju lite svårt om man direkt efter Freddis träning själv åker och tränar. Då kommer ju klockan vara efter 20 innan man är klar.

Hur som helst, jag hade mina farhågor om att det skulle vara mycket folk på Friskis vid 17:30-tiden. Men det var sjukt mycket folk. Jag skulle ju ha ett löpband och jag hade sån jäkla tur att när jag kom in där så fanns det ett löpband ledigt. Så jag tog det och bara någon minut senare så står det folk och köar för att få tag på ett löpband. Det var ju intervaller som stod på schemat igår, 4*1 min i 4:15-tempo. Jag hade för mig att det motsvarade 14,4 km/h när jag stod där. Men inser efteråt att det är typ 14,2 km/h. Så mina intervaller gick lite för snabbt. Jag började med 2 lugna km och avslutade sen med en kilometer i 5:00-tempo. Rejält trött efter dessa totalt 5 km.

Nähä, kanske dags att börja jobba! Ha en fin mittvecka!!

Inga kommentarer: