tisdag, februari 13, 2024

Fiasko!

 Vad skulle det här vara bra för? Mer snö :-(

Jag skottade våran lilla plätt framför huset och min rygg verkar inte palla så mycket mer snöskottning. Den känns så jäkla trött. I söndags fick jag dessutom en jäkla smärta i ryggen. Mitt på ryggen högg det till. Och så kommer den här snön. Jag vill inte!!! Och jag kan tänka mig hur tungt det kommer bli hos mamma ikväll. När dessutom plogbilen varit där och gjort en megavall.... Nä, usch! Ska ta mig tusan köpa mig ett hus i Spanien som jag kan bo i på vintern. Och sen kan jag bo på torpet under sommaren. Det är bara 7 siffror som skiljer den drömmen och dagens verklighet åt. Jag hoppas att dessa siffror ramlar rätt ikväll!!!

Annars var jag med Ina på gymmet igår. Hon behöver ju verkligen rehabba sitt knä. Så att hon kommer stark till operationen i höst. Och jag behöver ju rehabba mitt knä. Så att jag pallar med att springa. Så vi körde några benövningar igår. Hon var stark, jag var svag! Precis som det skall vara!!

Idag är det semla. Och semla på jobbet! Jag har ju mitt undantag från den "sockerfria" perioden just för semeldagen! 43 dagar har jag klarat nu utan det onödiga godiset osv.... Rätt så bra gjort för en storätare av giftet!!

Nä, dags att fortsätta jobba! Ha en fantastisk dag!!

Inga kommentarer: