fredag, februari 16, 2024

Äntligen Fredag

 Ja, det kan man väl få säga tycker jag. Det är nu vi kan få chansen att vila upp oss inför nästa arbetsvecka.

Kom just på att det bara är 3 veckor kvar tills planet till London lyfter! 21 dagar eller 508 timmar just nu när jag skriver detta. Eller ska vi säga 30480 minuter. Inte för att jag räknar men ändå.....

Vad händer i helgen då? Bra fråga. Jag har 23.5 km att springa. Har ju kört mina långpass på fredageftermiddagar men känner lite smått i halsen och avvaktar tills imorgon för att se om det bara är snarkningar eller om det är något på gång. Det visar sig. Annars så vore det ju bra att kanske komma iväg till återbruket nån vända. Forsätta tömma ett skåp som står ivägen för väggarbetet i köket som framförallt fru Blogg håller på med. Hon är jäkligt duktig på det där med riva tapeter, spackla och dona och sen få upp nytt. Grym talang!!

Om Freddie känner sig helt kry så kanske åker hon och springer ett 600 meterslopp på söndag. Men det är långt ifrån säkert även om hon skulle vara frisk. Annars är det nog inte så mycket mer än det vanliga med handling och tvättning osv.... Skottning hoppas jag dock slippa. Och nu regnar det ju och jag hoppas inte det slår över till blötsnö.... På tal om regnet, vilka översvämningar det är på vissa vägar nu. Extrema småsjöar på vissa ställen. Och med tanke på vilka usla vägar vi har här i Västerås så finns ju risken att det är några rejäla potthål under vattnet som man inte ser. Läskigt det där!!

Nä, ha nu en härlig fredag och en fantastisk helg!

Inga kommentarer: