onsdag, februari 14, 2024

Sliten idag

 Det blev en ganska hektisk dag igår. Först jobb, sen direkt iväg till Friskis för intervaller. Direkt efter det så skulle jag iväg på friidrotten med Freddie. Och väl hemma därifrån så var det bara att promenera till mamma och skotta. Jag var (är) helt slut efter den dagen. Det var sjukt mycket snö att skotta och intervallerna var tuffa.

Jag hade 8 * 30s på schemat men jag tog 4 * 1 min istället för att slippa fippla med farthöjarn/sänkarn hela tiden. Höll 4:10 min/km på intervallerna och tyckte det var jäkligt snabbt. Att sen Freddie drar iväg på träning och kör 3:37 min/km en hel kilometer gör ju att jag inser att jag är ganska långsam. Hur som helst så avslutade jag passet med ca 1,5 km under 5 min tempo. Så totalt 5 km på 25:30 vilket är snabbt för mig numera. Måste testa snart att köra 5 km under 25 minuter och se om man klarar det.

Det skall komma mer nederbörd i slutet av veckan. Det ser ut som regn men med min tur så blir det väl i form av blötsnö. Tung sådan...

Nä, ha en fin mittvecka!

1 kommentar:

Anonym sa...

Guten Mittwoche sehr schön : )

Slappen af bitte!

//Kaiser Franz