torsdag, februari 01, 2024

Det närmar sig

 Ja, helgen närmar sig. Bara två arbetsdagar kvar! Idag sitter jag hemma och jobbar. De som håller på med EL-laddning i garagelängorna ville komma in i vårat garage på förmiddagen. Så jag är hemma och släpper in dom då. Sen är det ju ett besök hos ortopeden med Ina i eftermiddag så jag behöver sluta lite tidigare. Men inte lika tidigt som om jag skulle vara på jobbet. Det är lite närmare härifrån till skolan där jag skall hämta Ina.

Nu är det ny månad och jag klarade utan större problem av att skippa godis, glass, fikabröd, snacks och läsk. Efter de första dagarnas huvudvärk så har det gått rätt ok. Det har funnits många prövningar då det har slutat en hel del folk på jobbet i januari och det har bjudits på tårtor i parti och minut. Men jag är ju stark så jag har stått i mot. Februari kanske fortsätter i samma bana. Dock så kommer jag att äta semla. Det är ju tradition. Så några semlor ska jag unna mig. Men ingen godis, glass, fikabröd, snacks eller läsk.

Jag var iväg till Friskis nu på morgonen. De öppnar ju klockan 06:00 på Rockis så då var jag där. 5 km avverkades. Det kändes inte alls lika bra som i tisdags. Men kanske tidpunkten spelar in.

Nåväl, ha en fin torsdag!!

Inga kommentarer: