måndag, februari 05, 2024

Helt slut!

 Jaha, då var det måndag igen då. Och jag känner mig helt slut. Två dagars resande till huvudstaden tar på krafterna tydligen. Men det har varit kul och då går helgen fort. 

Igår var det ju Freddies tur att entra Sätra friidrottshall för tävling. Sverigeeliten hade ju värmt upp banorna dagen innan. Som vanligt var hon nervös innan loppet och svävade mellan "tänk om jag inte ens kommer under den tiden" eller "jag vill slå pers, tror du jag kan göra det". Och allt där i mellan. Det var 16 anmälda i F15 1000 m och kanske 13 st kom till start. 

Det började i första bortre kurvan med att det var någon som buffades. Och det visade sig dessutom att första varvet gick ganska så fort. Efter 400 m låg hon på 1:23 typ, dvs 41,5 sek per varv. Det är en bra bit under pers och jag hade en liten farhåga att det skulle kunna bli riktigt tungt. Men hon höll ihop det skapligt och kunde sen även spurta sista biten. Det blev pers till slut med 6 tiondelar. Och det är ju oxå pers!!

Under tiden vi var där i hallen så började det snackas om en incident på Sätra tunnelbanestation och det var någon som snackade om inrymning i hallen osv. Tunnelbanan var avstängd osv. Det visade sig dock vara en blodtryckspump som låg på spåret. Så ingen fara!

Jag lyckades desstuom hinna med 5 km jogg på söndagsmorgonen och det var inte jättehalt ute. Inte som i måndags. Men jag kunde i och för sig springa mer på vägen än på trottoaren. Så det kanske var därför...

Men nu är det ny vecka och dags att börja jobba igen! Ha en fin måndag!!

Inga kommentarer: