tisdag, februari 27, 2024

10 dagar kvar

 Japp, varken mer eller mindre. Det är 10 dagar kvar tills ett vårlikt London välkomnar oss med varma solstrålar och blommor i parken. Ja, man kan väl få hoppas i alla fall. 

Igår blev det en lugn femma på asfalt. Hade smärtor det första typ 2 kilometerna men det släppte efter det. Jag har inte haft dessa problem inomhus på löpbandet. Men det är ju några olika parametrar som spelar in. Den jag tror mest är boven är asfalten. Löpbandet är nog skonsammare. Sen kan ju skorna vara en orsak men jag har ändå inte sprungit så långt i uteskorna så att de skall vara "slut". Långt därifrån. Kanske gör kylan att gummit blir lite hårdare? Hur som helst, det är bara att gneta på och hoppas på att det blir bra.

Ikväll blir det förhoppningsvis lite intervaller. Tydligen 4*800 om jag följer schemat. Och det lär jag väl göra. 

Nä, dags att göra lite nytta. Ha en fantastisk tisdag!

Inga kommentarer: